keresőoptimalizálás (SEO)

Szeretné, hogy honlapja az Önnek legfontosabb kifejezéskre jó helyen jöjjön le a google és egyéb keresőkben? Kérje árajánlatunkat még ma!

Gyakran kapunk megkereséseket elkeseredett ügyfelektől, hogy hiába költöttek korábban vagyonokat a csillivilli honlapjukra más cégeknél, kevés vagy rosszabb esetben semennyi megrendelés sem érkezik azon keresztül. Ilyen esetekben meg szoktuk vizsgálni, mi lehet ennek a hátterében.
Ahhoz, hogy egy megrendelés megtörténhessen, szükséges, hogy a weboldal olyan információkat nyújtson, amelyek a potenciális ügyfelek igényeivel találkoznak. Ezen kívül is legalább ennyire fontos, hogy ezeket az információkat megfelelően tálaljuk (webergonómia). Vegyünk egy példát: a Mocsoládé Kft. finomságokat készít. Honlapjukon olvashatunk termékeikről, a tulajdonosi kör szaktudásáról és még képgalériát is láthatunk. Valami mégis hiányzik, a látogató nem találja meg az elérhetőségi adatokat. Ebben az esetben a leendő ügyfél vagy gyorsan továbblép egy másik, hasonló termékeket forgalmazó cégre vagy a keresőt használva megpróbálja felkutatni a Mocsoládé Kft. telefonszámát, címét.

Apropó, kereső. A magyar nyelvterületen a google keresőt használják a legtöbben, piaci részesedés 90% fölötti 2014-ben. Egy látogató a honlapunkra érkezhet direkt, amikor hallotta valahol a honlap címét - esetleg látta egy névjegykártyán, cikkben, offline hirdetésben -, átkattinthat más weboldalakról linkre (webes hivatkozásra) kattintva, illetve használhatja a keresőt. A keresőoptimalizálás (SEO - search engine optimization) során igyekszünk elérni, hogy az adott honlap számára legfontosabb kulcsszavak és kifejezések keresésekor minél előrébb szerepeljen a találati listán, hiszen nem mindegy, hogy - a fenti példacégnél maradva - mocsoládéra keresve az 1-5. helyek valamelyikén jön fel a honlap vagy csak a többedik oldalon, amit már senki vagy csak nagyon kevesek néznek meg.

Hogyan történik a keresőoptimalizálás?

Először is megnézzük, hogy ügyfelünknek mik lehetnek a legfontosabb kifejezések. Ilyenkor statisztikákat és némi fantáziát használva igyekszünk kitalálni, a potenciális látogatók milyen kifejezéseket írhatnak be a google vagy egyéb keresőbe az adott termékre / szolgáltatásra keresve. Egy autóápolási vállalat esetében például ott vannak a kapcsolódó kulcsszavak, úgy mint - többek között - autókozmetika, polírózás, alvázvédelem. Ezeket érdemes lokalizálni a cég címével, azaz például "autókozmetika Zuglóban". Felmérjük a konkurenciát is, nem szégyen bevallani, hogy láthatunk másoknál használható ötleteket.

Ezután átnézzük a weboldalt a keresőoptimlizálás releváns szempontjai alapján. Hogyha ez is megvan, javaslatokat teszünk a szükséges átalakításokra, fejlesztésekre. Azt azonban tudni kell, egy weboldallal rendszeresen foglalkozni kell ahhoz, hogy a keresőkben jó helyen szerepeljen, hiszen az algoritmusok figyelik a naprakészséget is, mert ki az, aki 2014-ben mondjuk 2006-os fesztiválprogramokra kíváncsi...